Fragment Per Kvaerne, The Bon Religion Of Tibet. The Iconography of a Living Tradition, London (Serinida) 1995
Zangza Ringtsun (bzang za ring btsun), 'Pomyślna Pani, Szlachetna Długiego Życia', jest manifestacją Satrig Ersang. Narodziła się jako półboska istota w siedzibie Trzydziestu Trzech Bogów, usytuowanej na szczycie Meru, góry tworzącej centrum naszego świata. Jej cudowny wygląd jest opisany w następującym ustępie z tantry bonpo, w której również jest wyjaśnione jej imię:
W przyjemnym parku z pięknymi kwiatami
Siedziby Trzydziestu Trzech Bogów,
Z esencji elementów dziewięciu niebios,
W oceanie, który wiruje wokół dziewięciu kontynentów,
Pojawiło się turkusowe jajo, emitujące światło.
Jajo zostało przebite swą własną wewnętrzną mocą,
I pojawiła się piękna, wzniosła żeńska sylwetka,
Posiadająca boskie znaki i oznaki,
Promieniejąca światłem słońca i promieniami księżyca,
Emitująca pięć kolorów tęczy w dziesięciu kierunkach.
Nadprzyrodzony Król Pierwotnej Egzystencji
Nadał przy tej pani imię:
Ta pani, posiadająca znaki bóstwa,
Będąc bez namiętności i chciwości,
Jest pomyślną panią (bzang za);
Również, odkąd będzie pozostawała przez długi czas
Jako nauczyciel kierujący czującymi istotami,
Jest ona 'Długo (pozostającą) (ring), Szlachetną (btsun)';
Dlatego jest nazywana Zangzą Ringtsun.
Zangza Ringtsun jest również ważna ponieważ rodzi Czime Tsugphu, nauczyciela tantr, który w swych późniejszych narodzinach stał się Szenrabem Nauczycielem.
Jej atrybuty to złota waza trzymana w prawej ręce i złoty różaniec trzymany w lewej ręce na poziomie głowy.
Tłumaczenie: Jungdrung Dondrub