Kłaniam się Tobie w pokorze, Wyzwolony,
Który udoskonaliłeś się jako Syn Zwycięzcy.
Choć nie musiałeś podążać drogą ascetycznej nauki,
To aby pokazać zwolennikom jak postępować,
ukazałeś czyn doskonałego szczęścia.
Potem nauczał swych zwolenników, że aby zastosować zrozumienie poglądu, powinno się na niego patrzeć od najwyższego do najniższego, a żeby zastosować działanie, powinno się wspinać od dołu do szczytu. Ich podstawą powinno być wielkie współczucie, a ich środkami – dziesięć doskonałości. W ten sposób ukazany jest porządek stopni. Aby rozmyślać nad najwyższym znaczeniem Wielkiego Pojazdu, natura bonu i zrozumienie bonu są wyzwolone w przestrzeni jednej chwili. Środowisko i istoty, które je zamieszkują, są nierozdzielne. Cykliczna egzystencja i spoczynek (nirwana) także są nierozdzielne. Ponadto [ukazał] doskonałość przyjmowania i porzucania. Drzwi pojazdu nie są zamknięte, a rozkosz działania staje się poznana. Natura bonu jest udoskonalona, a umysł jest w samym środku błogości. Ustalił On cechy czasu, ponadczasowości, przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Potem ukazał tworzenie się okresów, nauczanie bonu w przyszłości, dzieje znaków i właściwości oraz osiągnięcia stanu bon. Tymi zwolennikami, którym to ukazano, były: miliony z zewnętrznej świty, miliony z pośredniej świty, 1600 z wewnętrznej świty, 3 500 z tajemnej świty, 5 500 bodhisattwów osobistej świty, 360 jesienów, ośmiu wcielonych synów oraz istoty tego doczesnego świata. Aby spełnić dobro istot w przyszłości, przekazał im niewyrażalny bon.
Tonpa Szenrab naucza Bonu dziewięciu ścieżek które powierza poszczególnym uczniom.