Kłaniam się Tobie w pokorze, Siewco,
Synu zwycięzcy, któryś jest chwałą istot czujących;
I który się wcieliłeś dla dobra istot czujących,
Który pokonałeś władcę wszechświata
I poprowadziłeś czujące istoty przez dziewięć poziomów postępowań.3
Przez okres dwunastu lat szen, czyli 1198 lat ludzkich, dzierżawcy dziewięciu poziomów postępowania, [czyli] Jego zewnętrzna, wewnętrzna i tajemna świta, byli nauczani czterech postępowań przyczynowych, którymi w bonie są ciasien (phywa-gshen), nanksien (snang-gshen), trulsien ('phrul-gshen) i sysien (srid-gshen). Ponadto byli nauczani genien (dge-bsnyen), trangsonk (drang-srong), akar (a-dkar), jesien (ye-gshen) oraz postępowania jankce lame (yang-rtse bla-med). Wtedy, na wzniesieniu góry Dziewięć Swastyk (ri-bo g.yung-drung dgu-brtsegs), o bonie zostali pouczeni Julo (g.yu-lo), Malo (rma-lo), Jesien (ye-gshen) oraz 360 uczestników oceanu Szenraba [uczniów]. Ponadto zwolennikom otwarto cztery drzwi4 i piąty skarbiec5. Następnie udał się On do pałacu Łankcien Sadak (dbang-chen sa-bdag). Piętnastego, w roku Wodnej Świni nauczano zewnętrznej, wewnętrznej i tajemnej Kalaczakry [księgi] mającej osiem tysięcy rozdziałów. Aż do tego czasu, dokonano (drugiego z) dwanastu czynów.
Tonpa Szenrab przedstawia doktrynę i praktyki dziewięciu poziomów Bon.
3. theg-pa rim-pa dgu: phywa-gshen theg-pa, snang-gshen theg-pa, 'phrul-gshen theg-pa, srid-gshen theg-pa, dge-bsnyen theg-pa, drang-srong theg-pa, a-dkar theg-pa, ye-gshen theg-pa i bla-med theg-pa
4. chab-dkar, chab-nag, 'phan-yul i dpon-gsas
5. mtho-thog