HOME
 
Korzystanie z pełnej funkcjonalności portalu wymaga [zalogowania]

Tonpa Szenrab - 6. Czyn wcielenia

Wylie: rnam par sprul pa'i mdzad pa | tyb.: རྣམ་པར་སྤྲུལ་པའི་མཛད་པ། |

Tonpa Szenrab, Tenpa Szenrab, Tonpa Shenrab Miwoche

Kłaniam się Tobie, Wcielający,
Który nie zważałeś na mowę bezpłodnej kobiety,
Który jesteś synem zwycięzcy dla chwały istot,
i bodhisattwą, który spełnił wszystkie czynności.

Ciało Szenraba nie ma dziedzictwa, niemniej jednak, dziedzictwo króla jest nieskończone. Następujący są bodhisattwami, którzy zostali wcieleni dla dobra istot. Są nimi Tobu Bumsank (gto-bu'bum-sangs), Ciebu Trisie (dpyad-bu khri-shes), Lungdren Salła (lung-'dren gsal-ba), Dziudren Dronma (brgyud-'dren sgron-ma), Konkca Łangden (kong-tsha dbang-ldan), Konkca Trulbu (kong-tsha 'phrul-bu), Oltrug Tankpo ('ol-drug thang-po) i Dunksop Mucio Demtrug (gdung-sob ['tshob] mu-cho ldem-drug). Księżniczki, które Mu się urodziły to Sienza Nełcien (gshen-za ne'u-chen) i Sienza Nełciunk (gshen-za ne'u-chung).

Podczas ich narodzin pojawiły się następujące pomyślne znaki: zgromadzili się bogowie nieba i nagowie ziemi; księżniczki zostały zroszone ambrozją przez boga Brahmę i pobłogosławione błogosławieństwem klejnotu spełniającego życzenia przez Indrę, króla bogów; Naga Dziokpo (klu 'jog-po) przeciął ich pępowiny kwiatem udumbara, a Naga Ananda (klu dga'-bo) umieścił je w Tuszita [czystej krainie]; Naga Maldro (klu mal-dros) dzięki swym modlitwom dostarczył bramiński sznur; król dziwów dołączył dziwy (phywa);1 król Mu (dmu) zawiązał sznur Mu, a Indra, król bogów modlił się o ich długie życie. Zostały sprawdzone przez syna bramina, Dziurłę Losala ('gyur-ba blo-gsal), a ten odkrył, że posiadają wszystkie właściwości swego ojca. Wydawały się owinięte cenną chustą i były ozdobione większymi i mniejszymi znakami. Bardzo surowe dla ośmiu oddziałów demonów-raksza (lha-srin), były bardzo skuteczne w wykonywaniu czynności dla dobra istot czujących.
Ponadto były bardzo współczujące i rozumne. Zrozumiały znaczenie religii bon, gdy tylko ich ojciec pouczył je o tym, i okazały się być znawcami sposobu,2 a także cierpliwymi. Tak właśnie dla dobra istot czujących zostały wcielone dzieci Szenraba.

 

Tonpa Szenrab, Tenpa Szenrab, Tonpa Shenrab MiwocheRodzi się Jego syn Tobu Bunsang. Tonpa Szenrab miał ośmiu synów i dwie córki.

1. To słowo może oznaczać też szczęście, los. Przyp. J.Sz.
2. Tzn. roztropnymi, rozsądnymi. Przyp. J.Sz.


Share: Facebook Twitter
Shortlink: http://boninfo.org/link/340111 sLink
Facebook Twitter
(c) BonInfo.Org