*
Dmitry Ermakov - ur. w 1967 w Sant Petersburgu (ówcześnie Leningrad) w Rosji, skąd emigrował wraz ze swoją małżonką w 1993 do Zjednoczonego Królestwa. W 1995 spotkał po raz pierwszy Yongdzina Rinpocze, odkąd postrzega go za swojego głównego nauczyciela tradycji bonu. Spędził łącznie wiele miesięcy w klasztorze Triten Norbutse oraz ośrodku Shenten Dargye Ling we Francji, gdzie pogłębiał swoją wiedzę, ale i praktykę. Przez lata pracował z nauczycielami bonu nad swoimi badaniami, które ostatecznie umożliwiły mu napisanie i opublikowanie książki "Bo & Bon".

Dmitry Ermakov


EN PL
HOME BIO
MFoto

Urodzony w 1967 w Sant Petersburgu (ówcześnie Leningrad) w Rosji. Dorastałem w środowisku wysoce przesiąkniętym kulturą, dlatego studiowałem muzykę od 6 do 19 roku życia, po czym pracowałem jako kompozytor oraz muzyk, grając w różnych grupach grających w klimatach rocka "podziemnego", wyjeżdżając następnie z żoną w 1993 do Zjednoczonego Królestwa.

Moje powiązania z tradycjną Jungdrung Bon siegają jeszcze roku 1989, kiedy natknąłem się na ilustrację przedstawiającą Budde Tonpa Szenraba Miło w książce Namkhai Norbu Rinpocze "Kryształ i ścieżka światła". Od razu przyciągnęła moją uwagę. W tamtym czasie nie było w moim pobliżu dostępnych żadnych materiałów dotyczących bonu (nie dzielono się jeszcze wtedy materiałami Dharmy tak otwarcie, najczęsciej dystrubuowane w "podziemnych sieciach"), jednak wkrótce dostałem transkrypt nauk Dzogczen Bonu, które weszły ze mną w głęboki rezonans; dotarłem nawet do rytuału odkupienia Strażnika Bonu - Midhu. Jednakże, aż do 1995 nie mogłem spotkać Yongdzina Rinpocze, to stało się po raz pierwszy w Amsterdamie, odkąd został moim głównym lamą Bonpo. W 1996 spędziłem trzy miesiące w jego klasztorze, Triten Norbutse w Nepalu, gdzie otrzymałem wiele osobistych instrukcji, oraz miałem okazję studiować i praktykować tradycję Jungdrung Bon. W tym czasie spotkałem też Tenpa Yungdrung, aktualnego opata (Khenpo) tego klasztoru. Od tamtego czasu otrzymałem wiele nauk z zakresu tantry i dzogczen od Lopon Tenzin Namdaka Rinpocze w czasie odosobnień w Austrii, Niemczech, Holandii i Francji; następnie wiosną 2004 wróciłem do Triten Norbutse, aby pogłębić swoją praktykę i wiedzę o tradycji. Potem tego samego roku we Francji został ustanowiony nowy ośrodek Jungdrung Bon - Shenten Dargye Ling - pod przewodnictwem Yongdzina Rinpocze i Khenpo Tenpa Yungdrung Rinpocze, który poprosił mnie oraz moją żonę Carol, abyśmy tam zostali. W czasie osiemnastu miesięcy, które spędziliśmy w Shenten Dargye Ling, pracowaliśmy nad transkrypcją nauk udzielonych przez Yongdzina Rinpocze w języku angielskim i w ten sposób stworzyliśmy archiwum ponad trzydziestu tekstów, których tematyka zaczyna się od Casual Bon, poprzez instrukcje do praktyki do rozpraw o dzogczen, zaprzyjaźniając się ze wspaniałym mnichem oraz uczonym Gesze Gelek Jinpa, który bardzo nam pomógł w ostatnich etapach badań prowadzących do publikacji tej książki (Bo & Bon - przyp. tłum.).

W 2007/8 znowu mogliśmy spędzić trzy miesiące w klasztorze Triten Norbutse w Kathmandu, gdzie - z pomocą Yongdzina Rinpocze, Khenpo Rinpocze i kilkoma wysoce uczonych Gesze (Ponlob Tsangpa Tenzin, Drubdra Khenpo Tsultrim Tenzin, Gesze Tenzin Yangton, Gesze Lungrig Nyima, Gesze Samten Tsugphu i inni) - ukończyłem swoje badania. Przez lata Yongdzin Lopon Tenzin Namdak Rinpocze, Khenpo Tenpa Yungdrung Rinpocze oraz Gesze Gelek Jinpa byli uprzejmi rozjaśnić wiele aspektów ich tradycji, włączając w to Bon Przyczyny i kwestie historyczne.

source: http://www.boandbon.com/author.html


BFoto

Org

EVENT

Share: Facebook Google Twitter
@Shortlink: http://boninfo.org/persona/316417