Khenpo opowie w jaki sposób łączyć medytację z codziennym życiem. Medytacja nie może być tylko siedzącą praktyką, która nie wpływa na nasze życie. Potrzebujemy wnieść problemy życiowe do naszej medytacji, żeby z nimi parcować oraz powinniśmy przenosić doświadczenia medytacyjne do naszego codziennego życia. Khenpo opowie jak łączyć te dwie sfery, jak radzić sobie z problemami codziennego życia oraz rozwijać bardziej pozytywny i radosny stan umysłu.
Kontakt: bondarekbon@gmail.com
Khenpo Tsultrim Tenzin Rinpocze urodził się we wschodnim Tybecie, w regionie Kham, prowincja Hor. Na prośbę dziadka został mnichem w wieku 13 lat. W wieku 14 lat skończył tradycyjny zestaw praktyk wstępnych do nauk ezoterycznych Bon, znanych jako Ngondro Bumgu według cyklu Drenpa Yabse (Drenpa Yabse był powszechnie praktykowany przed rozpowszechnieniem tekstu Sardzy Kusum Rangshar). Pozostawał w Lungkar Gonpa, gdzie studiował filozofię Bon i otrzymywał przekaz Kalung Gyatso od Lamy Lungkara Gelonga. Służył tam jako mistrz rytuałów przez trzy lata. Następnie przeniósł się do klasztoru Menri w Centralnym Tybecie i studiował u Lamy Kalzang Nyima. Otrzymał od niego nauki na temat monastycznej dyscypliny (Dulwa), Denod Dzod (Skarb Tantry autorstwa Shardzy Tashi Gyaltsena Rinpocze) i A-Tri (bardzo ważny tekst medytacji dzogczen w Bonie). Dzięki Lamie Kalzang Nyima i jego instrukcjami na temat A-Tri, osiągnął doświadczalne zrozumienie Wielkiej Doskonałości (dzogczen). Poszukując głębszego zrozumienia Dziewięciu Ścieżek Bon, udał się do klasztoru Triten Norbutse w Kathamndu, Nepal, gdzie spotkał swojego rdzennego lamę Yongdzina Rinpocze. Tam podjął intensywne studia na temat Sutry, Tantry i Dzogczen.
W klasztorze przez trzy lata służył jako mistrz śpiewów i następne trzy jako osoba odpowiedzialna za dyscyplinę. W 2001 roku, po ukończenie 12-letnich studiów, otrzymał tytuł Gesze. Dzięki swoim głębokim wglądom duchowym, został w 2002 roku wyznaczony przez Yongdzina Rinpocze na opata Szkoły Medytacyjnej w klasztorze Triten Norbutse.
Otrzymał trzy razy kompletny przekaz Sziang Sziung Njen Dziu wraz z inicjacjami od Yongdzina Rinpocze. Otrzymał wszystkie inicjacje Bonu (wang) od Yongdzina Rinpocze i od Menri Trizina (dwa razy). Z cyklów tantrycznych kilkakrotnie otrzymał nauki Ma Dziu (Tantra Matki) z inicjacjami od Yongdzina Rinpocze oraz Pha Dziu (Tantra Ojca).