HOME
 
Korzystanie z pełnej funkcjonalności portalu wymaga [zalogowania]

Tonpa Szenrab - 8. Czyn zwycięstwa

Wylie: rnam par rgyal ba'i mdzad pa | tyb.: རྣམ་པར་རྒྱལ་བའི་མཛད་པ། |

Tonpa Szenrab, Tenpa Szenrab, Tonpa Shenrab Miwoche

Kłaniam się Tobie w pokorze, Zwycięzco,
Którego wszechwiedza jest wspaniałym światłem chwały.
Chociaż przestrzeń natury bon przekracza smutek,
To aby obdarzyć strumieniem współczucia,
pozostawiłeś temu światu trzy rodzaje nauczania.

Szenrab powierzył szczątki, ciała buddy i obszerne nauki sutry i tantry królowi powszechnych dzierżycieli nauczania ('khor-los bsgyur-ba'i bstan-'dzin). Spośród nauk, [jedną nauką] były narodziny króla Salcioka Tampy (gsal-mchog dam-pa) u ojca Kadali Sergi Dokciena (ka-dha-la gser-gyi mdog-can) i matki Mutri Saloma (mu-khri gsal-'od-ma) w Dzialak Omejlink (rgya-lag 'od-ma'i-gling) w pałacu Trigo Cedzia (khri-sgo rtse-brgya), w środku miasta Truldziur Kopa ('phrul-bsgyur bkod-pa). Chłopiec ten został sprawdzony przez wieszcza, który znalazł w nim wszystkie dobre znaki wielkiego człowieka. Dlatego został nazwany królem Dziakong Cetrul (rgya-kong rtse-'phrul). Gdy chłopiec miał dziewięć lat pokłonił się i pomodlił do Szenraba. Wkrótce, dwudziestego piątego dnia miesiąca miał wizję i osiągnięcie. Potem powziął zamiar wybudowania wielkiej świątyni (gsas-khang) na jeziorze Muciu Dalła (mu-khyud gdal-ba) jako rodzaj składu1 na czas śmierci ('chi-rgyags).
    Poskromiwszy setki demonów-raksza (sring-brgya), położył fundamenty i piętnastego dnia sięgały one ponad powierzchnię morza. Jego rodzice (blo-bsros) nie dochowali jednak tajemnicy i demony uciekły. Chłopak bardzo się przez to zniechęcił i wałęsał się tu i tam. Tymczasem, dzięki mocy swych poprzednich modlitw spotkał Ciase Kenkce Lenmego (phya-sras keng-tse lan-med). Kenkce zadał chłopakowi pytania i podniósł pewne wątpliwości [w umyśle chłopaka]. Ten w końcu pojął, że Kenkce był bodhisattwą swastyki. Chłopak z przyznaniem się i skruchą poprosił o wybaczenie. Kenkce zgromadził wszystkich bogów i nagów, i dokończył budowę świątyni, [wraz] z posągami. Wtedy to nazwano ją Karnak Trasal Dziacoj Linktokbar (dkar-nag bkra-gsal rgya-mtsho'i gling-thog-'bar). Kiedy demony zniszczyły świątynię, Kenkce wezwał na pomoc Szena. Wtedy wszechwiedzący Szenrab, z całą swą świtą 5 500 bodhisattwów, przez cudowny przejaw mocy wzleciał w niebo i uspokoił przejawienia demonów. Następnie, przy współpracy z Sipa Sangpo Bumtri (srid pa sangs po 'bum khri), Szenrab szczegółowo nauczył swoich zwolenników czterech drzwi bonu i piątej skarbnicy. W ten sposób prowadził istoty czujące drogą poświęcenia i otwarcia oczu posągów (mnga'-dbul zhal-bsro spyan-dbye) i różnymi podobieństwami i sposobami.

 

Tonpa Szenrab, Tenpa Szenrab, Tonpa Shenrab MiwocheTonpa Szenrab powierza trzy aspekty swoich nauk Kongtce Trulgialowi

1. Magazynu.


Share: Facebook Google Twitter
Shortlink: http://boninfo.org/link/340101 sLink