Wydarzenie
country
W praktyce Wewnętrznego i Zewnętrznego ruszen cel jest taki sam. Celem jest przekroczenie pomieszania emocji, tak aby odnaleźć czyste miejsce w sobie, w którym można mieć bardziej jasne, przejrzyste zrozumienie samego siebie, jaśniejszą perspektywę na siebie, jako jednostkę. I na tym poziomie można przyjąć wyższe nauki ... Warsztat przeznaczony jest zarówno dla początkujących jak i dla uczestników kursu z Khenpo Tenpa Yungdrung Rinpoche. Osoby początkujące będą mogły zapoznać się z praktykami ruszen, natomiast zaawansowani będą mogli pogłębić swoją praktykę.
2016-08-27 10:00 - 2016-08-28 18:00

Krople Serca Darmakaji – ruszen wewnętrzny.

Intensywna weekendowa praktyka dzogczen dla początkujących oraz zaawansowanych.
Person Marek Górny sp
Person

Promotor Brama Południa org
Place   Poland, Katowice, ul. Karłowicza 14/1       satelit map
contact  , , katowice@medytacja.net
info  http://bon.medytacja.net/vpage/77...

W roku 2015 Khenpo Tenpa Yungdrung Rinpoche przekazał nauki Krople Serca Darmakaji - Pierwsza Księga - praktyki wstępne [info]. W roku 2016 zostaną przekazane nauki z Drugiej Księgi – trekczie [info]. Osoby, które pragną przypomnieć sobie nauki z roku ubiegłego, oraz przygotować się do tegorocznego kursu zapraszamy na weekendową praktykę do Katowic. Warsztat przeznaczony jest zarówno dla początkujących jak i dla uczestników wcześniejszych kursów. W sobotę skupimy się na wyjaśnieniach oraz na praktyce, niedziela w całości będzie poświęcona praktyce. Praktyki ruszen będą do końca roku stanowić podstawę cotygodniowych praktyk w Katowicach.

Ruszen to jest oddzielenie samsary i nirwany. Oznacza to oddzielenie czystego aspektu siebie od nieczystego. Można rozumieć to jako harmonizowanie tego, co nie zostało zrównoważone zarówno z punktu widzenia energii, energii żywiołów jak i emocji z perspektywy psychologicznej. Istnieje silne połączenie między zazchodnią psychologią a naukami buddyjskimi. W tych praktykach możemy poznać je bezpośrednio u źródła.

W praktyce Wewnętrznego i Zewnętrznego ruszen cel jest taki sam. Pierwszym celem jest przekroczenie pomieszania emocji, aby odnaleźć czyste miejsce w sobie, w którym można mieć bardziej jasne, przejrzyste zrozumienie samego siebie, jaśniejszą perspektywę na siebie, jako jednostkę. I na tym poziomie można przyjąć wyższe nauk ... [czytaj cały tekst

Zajęcia trwają od godziny 10:00 do 18:00 z przerwą obiadową od 14:00 do 15:30. W niedzielę o 15:30 - pudża.
Prosimy przynieść ze sobą gruby koc lub karimatę.

Dojazd - [link]


Zajęcia prowadzi Marek Górny - [więcej informacji]


Koszt udziału 120 zł za dwa dni (zniżki dla stałych uczestników).

W związku z ograniczoną ilością miejsc, o udziale decyduje kolejność zgłoszeń.

Wymagane zgłoszenie udziału  poniższym klawiszem.


reg
Aby dokonać zgłoszenia udziału musisz być zalogowany/zarejestrowany. Rejestracja.
Na swój adres e-mail, otrzymasz potwierdzenie (QR) przyjęcia twojego zgłoszenia.


Place   Poland, Katowice, ul. Karłowicza 14/1       satelit map

tregczie

 

Rodząc się jako człowiek, przybyłeś z określonym rodzajem dominującej emocji, który jest inny, niż gdybyś urodził się np. jako tygrys czy wąż. Jest to wspólny ludziom rodzaj ignorancji. My jesteśmy bliżsi sobie nawzajem pod względem reakcji emocjonalnych niż np. wobec psów czy innych zwierząt. Jesteśmy też bliżsi sobie w oparciu o naszą inteligencję, ograniczenia zmysłów i rozumienie. Oczywiście w buddyzmie mówi się o sześciu światach. Na przykład: wśród ludzi jest wielka zazdrość, przynajmniej z punktu widzenia nauk Siang Siung Njin Dziu. Ludzie dzielą pewne pole bardzo silnych emocji. W ramach tego pola jest bardzo wiele typów ludzi. Przykładowo: kobiety mogą siedzieć w kuchni, rozmawiać na temat swoich związków, relacji i przez godzinę tym się nie znudzić. Ale z pewnością mężczyźni znudziliby się tym. Mężczyźni są w stanie siedzieć przed telewizorem godzinami, oglądając mecze piłki nożnej w telewizji i się tym nie znudzą, a kobiety znudziłyby się tym. Dalej: jeśli powie się kobiecie jakąś informację bezpośrednio to będzie jej trudno ją zrozumieć, natomiast jeśli się powie, że jest tam wujek kuzyna, który doświadczył tego i tego, to o wiele lepiej to zrozumie, ponieważ lepiej rozumie, kiedy jest związana emocjonalnie z informacją.

Także w trakcie, kiedy rozwijamy się, kiedy jesteśmy wychowywani, buduje się bardzo wiele różnic. Tak samo, jeśli pomyślimy o różnych krajach na świecie; kiedy podróżuję mam pewne wrażenie na temat różnic emocjonalnych, uczuciowych, jakie są pomiędzy różnymi krajami. Oczywiście nie chcę tu wchodzić za bardzo w szczegóły, ale kiedy byłem w Meksyku to widziałem, że jest tam bardzo silna zazdrość, tak jak w Stanach Zjednoczonych bardzo silna jest duma. W każdym razie, wszystkie kraje kiedy się rozwijają, rozwijają w sobie różnego typu uczucia jako dominujące. Być może jest to związane z ich kulturą, w której wzrastają. A może z wyrażeniami językowymi. Być może jakaś kultura nie pozwala czegoś wyrażać albo nie ma słów, żeby to dobrze wyrazić. W rezultacie tego, ludzie mają tendencję by blokować swoje emocje, zatrzymywać je w ciele i w rezultacie rozwijać choroby. Z buddyjskiego punktu widzenia można przyjrzeć się sobie i zastanowić się: jakiej emocji jestem tworem. W buddyzmie wierzy się w karmę. Każde doświadczenie jest już wcześniej zmagazynowane wewnątrz w postaci karmy. Przykładowo: mówiłem wiele słów powodowany zazdrością, lub miałem wiele myśli spowodowanych przez zazdrość, ale skąd się to wszystko wzięło? Gdzie to zmagazynowałeś? Kto to ochrania? Jak to uwalniasz? To są bardzo ważne rzeczy, jeśli myślimy o procesie uwalniania emocji. To jest jak emocjonalne konto bankowe. Jak można sprowadzić je do zera? Rzeczywiście zależy to od tego, na jakim poziomie jest dane uczucie. Niektóre uczucia są odczuwane, inne są wypowiadane, inne są pomyślane, inne są wyrażane, jeszcze inne są powstrzymywane a niektóre są tak subtelne, że nawet nie wiemy, czym one są. Jeżeli nie czuję się dobrze, czy powinienem być zazdrosny czy zły? Czuję się źle, ale nie jestem pewien, czy mam być zazdrosny czy zły, niektóre uczucia są tak subtelne, że nie wiadomo, co z nimi zrobić; wiadomo, że trzeba coś zrobić. [Tenzin Wangyal Rinpoche - czytaj cały tekst]

 

W naukach Wielkiej Doskonałości istnieje pojęcie lhundrup, spontanicznej doskonałości, czy też spontanicznej przytomności, która charakteryzuje wszystkie zjawiska, również szczęście i cierpienie. Cokolwiek pojawia się w doświadczeniu jest doskonałe takie, jakie jest. Wszystkie zjawiska są manifestacją pięciu czystych świateł żywiołów i z tych pięciu świateł wszystkie właściwości nirwany nieprzerwanie się manifestują. Tylko dlatego, że jesteśmy uwięzieni w błędnym, dualistycznym poglądzie, angażujemy się w ostatecznie bezpodstawną walkę z doświadczeniem. Aby położyć jej kres, musimy się tylko przebudzić - jak ze snu - a gdy ona się skończy, uświadomimy sobie, że nigdy nie istniała naprawdę. Lecz dopóki się nie przebudzimy, będziemy cierpieć.

Świat, którego doświadczamy, który postrzegamy i który sądzimy, że znamy, rozwijał się przez jakiś czas. Sprawiliśmy, że stał się substancjalnym, określonym, charakterystycznym, dualistycznym światem „ciebie i mnie”. Wewnętrzne zaciemnienia w poruszającym się umyśle doprowadziły do powstania pozornie negatywnych, zewnętrznych zjawisk, a reakcje na owe pozornie zewnętrzne zjawiska wzmocniły wewnętrzne zaciemnienia. Gdy spoczywamy w naturze umysłu, nieustannie rozpuszczając doświadczenie w czystą świetlistość, doświadczenie ze stałej formy przemienia się w końcu w strumień światła; hałas czy też pozytywna lub negatywna mowa stają się czystym dźwiękiem; a odrębne rzeczy i byty – czystym byciem. Przejrzystość i czystość natury umysłu prowadzi do pojawienia się pozornie czystych zewnętrznych zjawisk. A doświadczenie owej czystej świetlistości jeszcze bardziej stabilizuje praktykującego w naturze umysłu. (...)
Tłumaczenie i komentarz do tekstu Heart Drops of Dharmakaya [Krople serca dharmakai] (Ithaca, NY: Snow Lion Publications, 2002) autorstwa Lopona Tenzina Namdaka Rinpocze zawiera wskazówki do praktyk rushen – niezwykle ważnych, podstawowych praktyk w tradycji dzogczen. Słowo rushen oznacza dosłownie „oddzielić” lub „odróżnić”. Celem praktyk rushen jest rozstrzygnąć, jaki sposób doświadczania jest czysty, a jaki nieczysty. Praktyki te prowadzą praktykującego do rozpoznania natury umysłu zamiast ciągłego rozpraszania się tym, co pojawia się jako doświadczenie w naturze umysłu. Praktyki rushen dzielą się na zewnętrzne, wewnętrzne, oraz tajemne.

Praktyki zewnętrzne pracują z ciałem (...)
Wewnętrzne praktyki rushen pracują na poziomie energii. Wizualizuje się w nich sylabę HUNG i przesuwa ją zgodnie z ruchem umysłu i oddechu, czasem spokojnie, a czasem gwałtownie. Łagodne praktyki delikatnie integrują wszystkie zjawiska ze światłem, zaś praktyki groźne gwałtownie niszczą wszystko, co się pojawia i rozpuszczają to w przestrzeni. Praktyki powtarza się bardzo wiele razy. Za każdym razem, kiedy blokady, przeszkody i tożsamości przedstawiane są przez wizerunki i niszczone, nawykowe lgnięcie do nich słabnie. Nie jest to proces logiczny czy racjonalny - rzeczy i tożsamości, przedstawiane przez wizerunki, są po prostu integrowane ze światłem, niszczone lub rozpuszczane. Nie mając nic, do czego mógłby lgnąć, praktykujący choć na krótko rozpoznaje wewnętrzną świadomość, rigpę.

Tajemna praktyka rushen pracuje bezpośrednio z umysłem. Przyglądamy się swojemu doświadczeniu i zastanawiamy się: Gdzie pojawiają się myśli? Gdzie spoczywają? Gdzie rozpuszczają się? Kiedy szukamy umysłu, nie znajdujemy niczego, a owo nie znalezienie jest bardzo przejrzyste. To, co odnajdujemy, to przejrzystość czystej przestrzeni, natura umysłu. Rozpoznanie  tej przestrzeni oznacza, że odnaleźliśmy naturę umysłu. Jeśli nie rozpoznajemy swojej własnej natury, poruszający się umysł kontynuuje swoje poszukiwania.
[czytaj całość]

.


HOME > PL > Wydarzenia > Wydarzenie >
Share: Facebook Google Twitter
@Shortlink: http://boninfo.org/event/325704